الجمعة، ٢١ أغسطس ٢٠٠٩

the end




وأرجع اقول رجعت كل حاجه زي ما كانت
مع اني كنت حاسه انها خلاص النهايه
وكانت كل حاجه بدأت تتصلح تدريجيا.. بس يا خساره
كل حاجه رجعت زي ما كانت
كان عندي أمل ان الحاجه دي تفضل معايا عشان مابقاش حاسه اني لوحدي
بعد ما كنت حسيت اني ما بقتش وحيده زي زمان
ورجعت للسجن اللي كنت فيه
وللاسف أكتشفت
محدش بيعمل حاجه عشان خاطر يطلع حد من السجن اللي هوا فيه
حتي لو بينهم ايه
حتي لو كان عشان خاطر اي حاجه كويسه
وما اعتقدش اني هعرف أطلع من السجن ده تاني

ورجعت بنفسي لنقطه الصفر من تاني
................


هناك ١٠ تعليقات:

fOsDö2ä يقول...

صدقيني يا يمنى ...
أحياناً كتير حاجات بترجع زي مـ كانت ...
زي مـ كنا مش بنحبها و نكرهها ...
بس بجد ...
لازم يكون عندك يقين انه هو ده الخير ...
لو قدرتي توصلي للإحساس ده بجد هـ ترتاحي جداً ...
عارفه إنه مش سهل ...
بس حاولي على قد مـ تقدري ...
و عن تجربه هـ تتحسني تدريجياً إن شاء الله ...

سيبك من ده كله ...
و إرمي كل حاجه ورا ضهرك ...
و بجد .. حاولي تفرحي برمضان و تستغليه صح ...
يمكن بـ اقولك الكلام ده لإني نفسي أحققه قوي ...

ساعات كتير بنبعد قوي عن نفسنا لدرجة إننا مـ نعرفناش ... !!
و السبب الرئيسي إن علاقتنا بربنا مش زي زمان ...
عشان كده رمضان فرصه لينا بجد ...

يمكن أنا مش عارفه اللي مدايقك ...
بس أكيد حاسه بيكي لإننا كتير بـ نمر بالإحساس الرخم ده ...
بس لازم نخليه يعدّي .. سواء بالذوق أو بالعافيه ...
آسفه ع الرغي الكتير قوي ... :(
و آسفه أكتر إني مش مجمعه الكومنت صح ... :(
بس قدرك بقى ... D:
كل سنة و انتِ طيبة يا قمر ... :)
نفسي أشوفلك بوست قريب فرحان كده ... :)
و بالمره نفسي أشوفلي أنا كمان ... !! D:
و بما إن الواحد بيتمنى براحته ...
فـ نفسي أشوفك بجد ... :">

قيس بن الملووووح يقول...

كل عام وانتم الي الله اقرب
وعلي طاعته ادومِِ

الأرمـوطــي يقول...

احب اقولك الاول انى بحب اسم يمنى اوى وبالنسبة للبوست هوا جميل قوى لكن الواحد برضة لازم يكون متفائل شوية عشان يعرف يعيش الحياه
تحياتى ليكى

قيس بن الملووووح يقول...

ابنتي / يمني
اكاد اتفق معك في ان البيوت المصريه ستظل كما هي فحين قررت أن ابدأ في نشر جمعية "الحد من الطلاق" كان الدافع ما اعيشه من حلافات عائليه ارفض معها استخدام حقي في ابغض الحلال للحفاظ علي كيان الاسره ومستقبل الابناء..نعم قلة الخبره دفعتني لكي اسلك اساليب كنت اعتقد انها صحيحه وهي كذالك لكن اسلوب المعالجه هو الخطأ ومضي الزمن ومن يعيده حتي نصلح ما افسدته انا والزمان.

قيس بن الملووووح يقول...

نحن في حاجه الي رايك في مشاكل القراء علي مدونة "دقات قلب بعد الخمسين"

قيس بن الملووووح يقول...

ابنتي العزيزه يمني
سعدت جدا بزيارتك لمدونه وارجو ان لا تنقطع زيارتكم.
بخصوص العناد بين الزوجين هو شئ مؤلم وللأسف ان معظم الخلافات تكون صغيره والذي يكبرها هو العناد واجل في الغالب سهل الترويض فقط علي المرأة ان تعامله كأبن من ابنائها ساعتها سوف تجده طيع في يدها ولكننا نجد انفسنا دائما بين نوعين من الزوجات .
الاول:- يريد ان يكون هو الزوج والزوجه وهذا يشعل الكبرياء والعناد داخل الرجل.
الثاني :- طيع الي ابعد الحدود التي تجعل الرجل يمل هذا النوع من النساء التي لا تشاركه الراي
وما بين الآول والثاني عدد لا نهائي من النساء وهم الغالبيه ووهم الذين بقليل من الثقافة الزوجيه يستطيعون ان يعيشوا حياة سعيد وان كانت لا تخلوا من بصض المشاكل التي يجب ان تجدد الحب لا تطفئه.
تحياتي

Beram ElMasry يقول...

اختي الكريمة
أجمل التهانى بحلول شهر رمضان المبارك أعاده الله عليكم باليمن والخير والبركة وكل عام وأنتم بخير

Beram ElMasry يقول...

العزيزة الغالية يومنا
بارك الله فيك واني لك شاكر وممتن للزيارة والتعليق وعود حميد ان شاء الله للكتابة لنسعد جميعا بما تكتبين
تحية وسلام ولاسلام مع بني اسرائيل

Beram ElMasry يقول...

اجمل التهاني واطيب الاماني بعيد الاضحي المبارك اعاده الله عليكم وجميع الاهل بالخير والبركة

Beram ElMasry يقول...

اجمل التهاني واطيب الاماني بعيد الاضحي المبارك اعاده الله عليكم وجميع الاهل بالخير والبركة